Overslaan en naar de inhoud gaan
Koekjes in een doos voor 25 jaar Emmaüs
– Johan Meerbergen

25 jaar op de wereld voor elkaar

Op vrijdag 28 april bestaat Emmaüs 25 jaar. Dat vieren we op een feestweekend later dit jaar.

Op vrijdag 28 april bestaat Emmaüs 25 jaar. Dat vieren de medewerkers op een feestweekend later dit jaar in De Schorre in Boom.

Op de verjaardag zelf, bedankt Emmaüs zijn medewerkers symbolisch met een gelukskoekje. Uiteraard met een boodschap. We weten dat geluk soms in kleine dingen zit (zoals een koekje), en ook dat in de zorg kleine dingen – wat extra aandacht, een duwtje in de rug – een enorm verschil kunnen maken.  De 7500 collega’s in Emmaüs maken al 25 jaar dagelijks het verschil.

Het verhaal van Rowie

Dit feestjaar laten we ook vijf collega’s aan het woord over hun dagelijkse job, hun drijfveren, samenwerking in het team… De eerste vlog met Rowie, verpleegkundige in het AZ Sint-Maarten in Mechelen

Op de wereld voor elkaar

Als de zorg verandert, en de samenleving verandert, blijven wij niet achter en nemen wij onze verantwoordelijkheid op. In die veranderende wereld wil Emmaüs een baken en een veilige thuishaven zijn.

• Voor onze medewerkers die elke dag samen het beste van zichzelf geven.
  • Voor onze cliënten en patiënten die erop vertrouwen dat ze de zorg krijgen die voor hen het beste is.
  • Voor onze partners met wie we voor hetzelfde doel gaan: zoeken naar de gepaste zorgoplossing voor iedereen.

Wat ons Emmaüs maakt?

We geloven dat je samen méér kunt en zo elkaar sterker maakt, maar hebben ook respect voor ieders eigenheid en autonomie.

We kijken, ondanks alles, met een positieve blik naar morgen en durven de lat op de juiste hoogte te leggen.

Wij laten niemand achter en zien ook kleine verbeteringen als een grote stap voorwaarts.

Ons logo draagt uit wat wij zijn en wie wij zijn. Een zorggroep die door een positieve samenwerking alle ruimte geeft aan groei en vooruitgang. Maar die ook de bescherming biedt en de kracht geeft om op eigen vleugels verder te raken. Zo zijn wíj op de wereld voor elkaar.