Overslaan en naar de inhoud gaan

In 2021 ging AZ Sint-Maarten van start met een eigen ontwikkeld kwaliteitsmodel dat vorm kreeg in nauw overleg met artsen en personeel van het ziekenhuis. Vijf pijlers sturen dit vernieuwde kwaliteitsbeleid zorgrelatie, procesfocus, strategie, verbeterfocus, iedereen mee.  Waarom en hoe kwam dit model tot stand,  wat is de betekenis van de jaarlijkse osKar-uitreiking, en waar staat het team na 3 jaar vernieuwd kwaliteitsbeleid?  

AZ Delta ontwikkelde in 2023 een eigen kwaliteitskader, Delta Q genaamd. Delta Q wil iedereen in het ziekenhuis, zowel in de directe zorgverlening als in de zorgondersteuning, laten stilstaan bij volgende drie vragen:

  • Wat betekent kwaliteit concreet in de functie die ik uitvoer?
  • Hoe kan ik bijdragen aan een kwaliteitsvolle zorg- en dienstverlening?
  • Hoe kan (ik) de zorg- en dienstverlening continu verbeteren?

Het is opgebouwd rond 4 bouwstenen: strategie en beleid, de kern van kwaliteit, noodzakelijke voorwaarden en continu verbeteren. 

AZ Sint-Maarten en AZ Delta

 

startpagina - programma - inspiratiemomenten info en inschrijven